torsdag, april 04, 2019

Alla gör det

- Ska vi göra det, frågade morfar i huset ivrigt i måndags.
- Nä, jag hinner int nu.
- Men alla gör det.
- Jo, det ser så ut, men jag hinner int.
- När ska vi göra det då?
- Jag vet int.
- Ska vi göra det på veckoslutet.
- Nä, det kan vi int för vi ska ju ha lilla M här.
- Ajjo, men ska vi göra det på fredan då, frågade morfar i huset enträget.
- Jag hinner int, så jag ju. Jag ska på jobb.
- Men jag vill ju göra det, fortsatte han.

Och jo, överallt där vi har kört omkring i det härliga vårsolskenet, så har folk gjort det!
Och vet ni vad dom gör?

Jo, dom gör ved till vintern! Och det borde vi ju nog också göra, men... som sagt jag har ingen extra tid för det just nu, så...

Idag tog jag mej däremot tid att baka.
Jag gjorde en Syrlig citronkladdkaka med kola. Den här kakan är lätt att baka och supergod. Jag öste på rejält med kolasås, alltså tjinuski och då såg kakan ut så här. Tycker den är godare så. Det beror nog enbart på att jag är väldigt förtjust i just tjinuski!

Kakan hade god åtgång på dagens redaktionsmöte. Här misstänker jag att den ökände Ragnar farit fram eftersom Jaffaflaskan är tom!

Jag har gjort min medborgerliga plikt idag och röstat i riksdagsvalet. Hoppas att min röst godkänns och leder någonvart. Sånt kan man ju aldrig veta på förhand.

Jag gjorde också en rusning genom mataffären och vid kassorna var det tvärstopp, så jag fick tyvärr lite extra tid på mej att glo på tidningarna...

Och sånt är aldrig bra, för jag kom hem med den här tidningen samt förra veckans nummer av Allers... ack, ack.

Nu ska jag kolla lite på digitala verktyg, som jag kunde ha nytta av i undervisningen i höst och sen, sen tror jag att jag som omväxling ska virka.

Inga kommentarer: