lördag, april 20, 2019

Månen bestämmer!

Ja, ni vet väl att det är månen, som bestämmer när det blir påsk? Så det gäller att ha stenhård koll på den rackaren. Tänk om den smiter iväg, så det inte alls blir påsk?

Jag lyckades fånga månen på bild utan stativ! Huh, det är inte lätt, ska jag säga. Jag kom att tänka på den värmländska visan om månen som är så lycklig då den blott ser på...

Idag har jag varit omkring tillsammans med morfar i huset och den äldsta. Vi har delat ut kalasmat till två, som saknades på gårdagens kalas.
Nu borde jag göra någonting nyttigt, men... äh... jag vet inte... om jag sitter ner och stickar så kan väl det räknas som nyttigt? Eller kanske om jag rotar lite i hobbyrummet och radar om garnen lite grann efter att ha klappat på dem en smula?
Eller kanske ändå balkongstädning...
Alltid dessa val och då skulle ni se min nyinfyllda to-do-lista... Håhåjaaa...

Ha nu en riktigt trevlig lördagskväll och akta er för häxor! Vi såg några i stan på förmiddagen, men här på landsvägen vågar de nog inte stryka omkring. Så nu kan vi väl småningom äta upp de uteblivna påskhäxornas godis?

Inga kommentarer: