lördag, april 06, 2019

Hallonbåtsflyktingen

Igår kväll var jag som sagt iväg till stan på teater. Jag såg Vadelmavenepakolainen, alltså Hallonbåtsflyktingen. Jag har både läst boken och sett den härliga filmen med duktiga Jonas Karlsson i huvudrollen.

Det är Teatteri Werner från Borgå, som har satt upp pjäsen och nu visar den här i stan. Missa inte föreställningen idag, lördag, kl. 15 på Kino Marilyn. Den är sevärd och ungdomarna gör bra ifrån sig.

Här sitter Mikko Virtanens mamma, spelad av Emma Keskvaara, och virkar. Jag hann aldrig se om hon kunde virka på riktigt, för det hände så mycket annat på scenen!

Och som ni kanske vet? Hallonbåtar är mitt favoritgodis, och jo, det är både barnsligt och ohälsosamt, men jag tycker om det ändå! Jag tycker om hallonbåtar lika mycket som jag tycker om tjinuski eller kola. Så det så! I min ålder får man vara barnslig!

Önskar er en riktigt trevlig lördag!
Här väntar jag nu på lilla M:s ankomst. Jag steg upp redan före 7 i morse ifall hon skulle vara här tidigt!

Inga kommentarer: