fredag, april 26, 2019

Dekorerat

Kära nån, morfar i huset är försvunnen. Han försvann i morse då han blev upplockad av en paketbil med släp efter. Med sig hade han borrmaskinen och en halv liters vattenflaska. Nu har hela dagen gått och jag har inte sett till honom. Jag undrar just... vi hade ju lite vaga eftermiddagsplaner...
Bäst att strunta i honom och i planerna och ta fram stickningen i stället!

OOOPS! Nu kom han förstås hem, så fort jag började fundera på stickning!

Ibland så får morfar i huset och undertecknad nån sorts snilleblixtar. Så skedde inför påsk då vi inte riktigt visste vad vi skulle göra med alla mina vackra blombuketter, som torkat. Det kändes lite trist att slänga dem i komposten.

Så då...


... placerade vi blommorna i lådorna och simsalabim så hade vi dekorerat inför påsken! Fiffigt, va?
Blommorna står sig ännu så de får allt hänga med ett tag till.

Nu ska jag småningom stänga datorn, för jag har jobbat hela dagen med att sitta här framför skärmen. Sånt kan aldrig vara bra i längden, eller hur?

Önskar er alla en riktigt mysig fredagskväll!

Inga kommentarer: