lördag, juni 15, 2019

Två års kalas

Igår gick det, som det brukar. Han, alltså mannen, glömde bort vår bröllopsdag! 
Det var väntat, så strax före midnatt gav jag honom lite choklad och gratulerade på den 39:e bröllopsdagen! 
Han blev lite till sig. Hela veckan hade jag försökt ge små indirekta vinkar med så intrikata frågor som:
- Vad ska vi göra i fredag? Har du något inplanerat?
- Hur hade du tänkt nu med fredagen? Ska vi åka nånstans?
Rätt tydligt att jag hade lite baktankar, inte sant?

Idag har jag på förmiddagen varit iväg på jobb med den bästa av kolleger. På eftermiddagen var det dags för M:s två års kalas.


Trakteringen var riklig och god, här endast en del av det som bjöds på.

M var lycklig och glad över alla paket hon fick. Hon var också glad över att få träffa alla människor!
Idag kunde hon leka med många olika personer.

Nu är det dags för mej att ta det lite lugnt och sätta mej i fåtöljen och sticka lite. Tyvärr var ingen av sönerna villig att ta med mej ut på en liten kall en. Så det blir en lugn lördagskväll hemmavid istället. Och bra så, för imorgon ska jag ut på språng igen!

Inga kommentarer: