måndag, december 16, 2019

Mus i vårt hus!

Förra veckan flyttade det in några möss här i vårt hus. Och det är inte fråga om vilka möss, som helst utan riktigt stora bamsingar!

Fast det är kanske mera en råtta än en mus? Några lämnade jag i grannstadens datasal i fredags och några gav jag åt min kollega idag. Jag kan ju inte börja släpa omkring på hur många möss, som helst heller.

Ljus i vårt hus, sa förresten alltid Plåstret i en av de mera humorfyllda julkalendrarna, som gick i finlandssvensk TV. Plåstret uppträdde första gången år 1994. Och det kan inte hjälpas, jag längtar tillbaka till den oskyldiga tiden. Jag får nog instämma med sibbogumman: "He va bäter förr tå he va sämber". Och för er som inte förstår sibbodialekten: "Det var bättre förr då det var sämre". En paradoxal sanning.

Inga kommentarer: