tisdag, december 17, 2019

Ugglor i mossen?

Här kan eventuellt anas ugglor i mossen. Men våra julugglor har fått göra sällskap med det fina hjärtat. Så de är åtminstone inte i mossen!

Där i den nyputsade lampan hänger två julugglor tillsammans med hjärtat.

Varför det ska vara just julugglor vet jag inte, men det är ju en bra och neutral symbol. Numera finns det julugglor på precis allt; tyger, papper, telefonfodral osv., osv. Till och med nån sorts juluggleplånbok finns det!

Jag har också tagit fram den här söta julugglan från år 2015. Och nu funderar jag lite smått på om jag borde börja samla på julugglor så där på allvar. Det kanske inte är en så tokig idé? Men å andra sidan, vi ska nog inte ha mera grejs här inte.

Idag har det varit utvecklingsdag på jobbet. Vi har dragit upp linjer inför sammansmältningen vid årsskiftet, planerat marknadsföringen och kollat på resultatet från höstens personalenkät, fyllt i en och annan tabell, slagit fast vårterminens mötesdagar osv. Och så blev vi bjudna på god lunch. Tack för det och tack och lov för att det inte blev julmat. Hur skulle jag då ha orkat med julmat på nytt om en vecka?

Dubbelmorfar och jag har varit och handlat idag var sin gång. Han på morgonen och jag på eftermiddagen. Och förstås köpte vi samma saker: Ägg, bananer, mjölk och reissumies (rågbröd)!
Jag köpte också kaffebröd, för imorgon ska vi få besök av en karl. Nån av er som har lust och tid att komma hit och städa? Jag ska nämligen iväg och jobba i morgon.

Men nu är det dags att åka iväg och hälsa på min hulda moder. Allting ska göras nu då kvällsundervisningen tog slut igår.

Inga kommentarer: