torsdag, december 12, 2019

Ett hjärta

- Titta ett hjärta, sa M igår då hon var här på besök tillsammans med lillasyster och sin mamma. Verkligt observant av henne må jag säga. Inte konstigt att hon vill gå runt i alla våra rum och kolla vad som förändrats sedan sist. M har också ett fenomenalt minne. Hon vet vilken skåpdörr som ska öppnas för att komma åt mommens smycken!

Det här fina hjärtat fick jag i tisdags av S. Hon kan hon!

På andra sidan har S målat mina favoritblommor. Kuvertet som hjärtat kom i är också ett konstverk med egen design av S. Hon är skicklig! Ett stort, stort TACK för denna fina gåva, som nu hänger i lampan ovanför vårt matbord.

Nu ska jag hasta vidare, så jag hinner med både jullunch, föreläsning om Mindful Learning, vegehamburgare, bio och som socker på bottnen Julglögg. Håhåjaaa, få se om jag alls hinner hem ikväll. Och före jullunchen ska jag ännu.....
Nå, snart är det jullov och då ska jag sätta upp fötterna på pallen, sitta i fåtöljen och bara sticka!

Inga kommentarer: