fredag, februari 19, 2021

Den som väntar...

... på något gott får ibland vänta alldeles för länge. Åtminstone kändes det så för mej, som väntade och väntade och väntade och väntade på den svenskspråkiga versionen av senaste numret av tidningen Novita. Jag kastade ilskna blickar på den finska versionen i tidningshyllan, men vad hjälpte det.

Men äntligen, äntligen i onsdags var den här:

Och ser ni? Jo, just det, rosa! Tycks vara vårens trendfärg, trots att det heter att det skall vara mintgrönt i vår!

Det fanns många fina modeller i tidningen. Den där lila tröjan gillar jag.

Jag gillar också den här rosa tröjan. Och jag tror faktiskt att jag ska förnya min garderob och härefter enbart klä mej i rosa. Vad tror ni om det? 
Å andra sidan, med tanke på att distansjobbet fortsätter i oförminskad styrka, så kanske det inte är så viktigt med klädfärgen.

Idag har för övrigt sjuklingen, alltså den sårade katten, fått flytta till ett nytt hem. Hoppas att den börjar trivas. Våra katter är i alla fall glada och lyckliga nu när de har tillgång till hela huset igen.

Önskar er alla ett riktigt trevligt veckoslut.
Själv ska jag nu gå och röja av matbordet, så det är tomt under sportlovet. Jihaa!


 

Inga kommentarer: