söndag, februari 07, 2021

Hedwigsockor

För att ni nu inte ska tro att jag inte alls stickar, så låt mej få presentera Hedwigsockorna, som blev färdiga för över en månad sedan.

Modell: Babysockor med ugglan Hedwig som motiv, från eget huvud
Garn: Baby Merino från Novita, dubbelt
Åtgång: 108 g
Stickor: Nr 3,25

Det här är ett beställningsjobb, som tog alldeles för lång tid att få färdigt. Vet ni vem ugglan Hedwig är? Jag är inte riktigt säker på att jag direkt lyckades fånga henne, men jag gjorde så gott jag kunde och hoppas att det räcker. Och eftersom jag nu är som jag är, så räknade jag lite fel, så det ena sockparet har Hedwig på sidan av skaftet och det andra mitt på. Så går det när man inte skriver upp tillika som man stickar enligt eget huvud. Det har jag liksom erfarenhet av. Ugglor har jag ju nu efteråt studerat på nära håll...

Önskar jag er alla en riktigt bra start på den nya veckan.


Inga kommentarer: