onsdag, februari 03, 2021

En gnutta sol

Dagen har igen försvunnit i rasande fart och jag har hunnit med en hel del, men tyvärr ingen stickning. Så ni kan glömma Strömsötröjan för min del.

"Havregrynsgröten" från igår hade strykande åtgång, och bra så. Jag bjöd också på bröd, tre olika sorters smältost, äppeljuice och så blodapelsiner. En rätt bra andra frukost för dem som tidigt hade begett sig iväg till jobbet i morse.

Det har blivit mycket datorjobb idag igen och det är inte så hälsosamt för vare sig kroppen eller knoppen! Glädjande nog kan jag meddela att de sex ugglorna åkte iväg i ett kuvert till västra grannlandet idag. Inte för att jag vet om korsordet alls kommer fram i tid och inte för att jag nu tror att jag skulle vinna ens, utan mest för att jag lyckades lösa krysset!

Glädjande nog kan jag också meddela att jag hann fånga en solgnutta idag!

Dagsljuset gör att man orkar bättre, inte sant?

Lurvinge, som följde med mej ut, tycker nog att matte är bra konstig. Själv gick katten runt och snusade lite här och där och sedan ville hon in fortare än kvickt. Vem vet vad hon fick för hemliga meddelanden?

Nu har det för länge sedan redan varit läggdags för mej. Tur att jag har sovmorgon i morgon!


Inga kommentarer: