fredag, augusti 27, 2021

Fredagspizza

Idag har jag jobbat på distans och fick juni månads projekt avslutat, hoppas jag i varje fall. Jag hann också nästan bestämma mej för en ny bordsdator istället för den här, som sjunger på sista versen. Men alldeles nyss skickade den äldsta ett meddelande om en häftig bärbar med fem års garanti om jag bestämmer mej nu under veckoslutet. Eh, bärbar,,, bordsdator... bärbar... bordsdator... hur ska jag kunna sova i natt. Det är mycket tryggare att räkna garnnystan än att bolla mellan två datortyper.

Ikväll har jag tillsammans med den äldsta besökt norra grannkommunen och den bästa av byar. Där bjöds vi på kvällste och goda mackor och en riktigt god rulltårta med äppelsylt, bakad av en rekorderlig dam från Liljendal!


Den äldsta försökte få ordning på en kinesisk telefon, som inte riktigt ville. Jag var liksom med mera som moraliskt stöd. Nog för att jag ibland också fick rycka in och kolla inställningarna i telefonen. Men, det fanns inte mycket vi kunde göra, då telefonen vägrade samarbeta. Retfullt, verkligen retfullt.

Innan vi tog itu med telefonen hann vi till all tur göra det som många gör på fredagar. Städa? Nej, nej, absolut inte, utan äta...

... äta fredagspizza. De har en så duktig pizzabagare där i den norra grannkommunen.

Och nej, det var inte synd om dubbelmorfar, för han var inte alls hemma på fredagskvällen, han heller. Nej, han blev tvungen att köra iväg till Vanda för att få en del till en vattenpump, som behövs i en arbetsmaskin. Tur att det fanns en kvar, annars skulle det ha blivit till att beställa från Storbritannien. Och hur det skulle gå till nu efter Brexit vågar jag inte ens tänka på!

Nu är det dags att krypa i säng och försöka undvika att tänka på min stackars nuvarande hostande dator eller på någon ny. Nej, bäst skulle vara att drömma om att få en massa garnprojekt färdiga... men det kanske också väcker stressreaktioner.


Inga kommentarer: