torsdag, april 28, 2022

En flaska

– Va gör du här, frågade dubbelmorfar förvånat idag på eftermiddagen då jag kurvade in hemom för en snabb andhämtningspaus och lite smörgås i magen innan jag hastade vidare till stan för att fortsätta jobbet där.
– Jag brukar alltid komma hem via innan jag fortsätter till stan, svarade jag och funderade hur den karlen riktigt är funtad. Så här har jag ju gjort ända sedan februari då vi fick börja ha närundervisning igen.

Dagens bra saker:

  • Vaknade långt före väckarklockan.

  • Helt oförtjänt, om ni frågar mej, så kom jag hem med en flaska från västra grannstaden!

    Tjohoo! Nu är lördagskvällen räddad!
    Stort tack till mina aktiva kursdeltagare, som förärade mej flaskan.

  • Mjöden är flaskad och väntar bara på att det ska bli valborg!

  • Äldsta sonen fixade middag på rester från kylskåpet.

  • Han tömde också diskmaskinen.

  • Och jag radade i maskinen och startade den.

  • Hann vara ute en pytteliten stund nu på kvällen innan det började regna riktigt ordentligt här.
Ha det nu riktigt bra.

Inga kommentarer: