torsdag, april 14, 2022

Helgdagskväll

Åh, vet ni, igår glömde jag alldeles bort att nämna två bra saker: 

  • Jag träffade minstingen som hastigast i mataffären. Synd att hans lunchrast var så kort och han måste rusa.

  • Vi fick inbjudan till treårskalas! Jippiii! 
    Men dubbelmorfar börjar mu oroa sig för att det kommer att bli alldeles för mycket festligheter, för att han ska hinna orka med. Höh, säger jag bara och gläder mej åt att livet sakta återvänder. Idag togs ju rekommendationen om munskydd bort!
Igår kväll eldade dubbelmorfar i bastun och det var så skönt att sitta på bastulaven och slappna av. Tänk att de där små sakerna har så stor betydelse för ens välbefinnande.
Och trots bastubad, så hann jag också sticka lite innan jag kröp ner under täcket och somnade som en stock.

Dagens bra saker:
  • Dubbelmorfar hade kokat perfekta frukostägg. Mums på knäckebrödet.
  • Jag steg upp så tidigt att jag hann ta med äldsta sonen till hans jobb, innan jag själv susade vidare till jobbet i västra grannstaden.
  • Jag hann äta lunch på pizzerian i norra grannkommunen innan jag hastade vidare till den bästa av byar.
  • En av veckans längsta arbetsdagar är över och det är ledig dag i morgon. Tjohoo!
  • Äldsta sonen tankade min bil.
  • Ett stilla regn har fallit idag på eftermiddagen med löfte om annalkande vår.
  • Hann säga hej till svägerskan då jag var på påskblomsuppköp!
Nu återstår endast för min del att önska er en 

RIKTIGT GLAD OCH FRIDFULL PÅSK!

Inga kommentarer: