fredag, maj 27, 2022

Ett litet sockpar

Det har varit lite si och så med mitt stickande på sista tiden. Det har liksom inte blivit till någonting. Det kan bero på att jag har för många projekt på gång eller att det har varit på tok för stora projekt. Jag har också hamnat i det där sss-läget, alltså Second Sock Syndrome, jag får alltså endast en socka färdig och den andra liksom inte vill hur jag än försöker.

Nå, då finns till all tur social media och på Instagram läste jag att man ska bara sticka ett litet projekt om man fastnar. För det känns bra att bli färdig med något emellanåt. Sagt och gjort. Jag hittade ett tänkbart mönster då jag bläddrade i en av mina många mönstertidningar. Jag hittade också ett garn i mitt lager, så det var bara att sätta igång! Och så här blev det:


Modell: Sockor, modell 33 i Suuri Käsityö nr 1/2022 
Garn: Blossom Fade från Cewec
Åtgång: 34 g
Strumpstickor: Nr 2,75 och 3

Riktigt roliga att sticka för mönsterstickningen var så lätt. Och skönt att faktiskt få någonting färdigt för en gångs skull. Färgen växlar och det blir ju flera ränder av en färg när projektet är så här litet. Gissa vem som ska få de här sockorna?

Bra saker idag:
  • Jag sov ända till klockan nio! Och det behövdes minsann för jag var så trött igår. Visserligen var jag uppe ett varv vid halvsju och tassade runt. Men det var ett bra beslut att krypa ner mellan lakanen igen och vila ut ordentligt.

  • Det sista jag gjorde före sänggåendet igår var att ta hand om disken, så diskbordet var tomt i morse då jag steg upp. Finemang.

  • Äldsta sonen var iväg till mataffären idag. Skönt.

  • Middagen fixade jag tillsammans med äldsta sonen. Fint att inte behöva göra allt själv. I ärlighetens namn bör jag tillägga att han gjorde det mesta av jobbet och jag hjälpte till pyttepyttelite.
Nu får ni ha en riktigt skön fortsättning på fredagskvällen.

Själv ska jag kolla om gubben min redan har hunnit dricka sin fredagsöl eller om vi kanske skulle ta en liten fredagsutflykt. Men vart skulle det vara kul att åka? Nå, åtminstone till stan, så att jag får ut paketet med garnet till dopklänningen. Jag vill ju börja virka!

Inga kommentarer: