onsdag, maj 25, 2022

Sakta i backarna!

– Hej, snyggingar, sa jag glatt åt två trettioåriga killar, som hade avslutat sin lunch i Bistro Kronan idag. I ögonvrån såg jag hur stickväninnan B riktigt hajade till.
Du milde, Inge rusar iväg och börjar babbla med unga karlar! 

Vad hon inte visste var att där satt yngsta sonen tillsammans med sin kompis.
Ja, alltså jag var igen iväg och åt lunch och inte vilken lunch som helst, utan Lovisaschnitzel. Mums!

Dagens bra saker:

  • Vaknade före väckarklockan

  • Överraskade och gladde mina kolleger med en ostsmörgåstårta:

    Den här svängde jag ihop igår kväll. Och som ni ser, så nu har jag kört med less is more, alltså mindre är mera. Jag har inte öst en massa grejer utanpå smörgåstårtan. Riktigt piggt med de röda tomaterna, inte sant? 
    I den här finns Aura blåmögelost, Port Salutost, kvarg och creme fraiche. Lätt som en plätt. Marthorna har ett mera innehållsrikt recept, men jag förenklade lite.
    Riktigt, riktigt roligt att skämma bort mina kolleger på dagens veckomöte.

  • Stickväninnan B plockade upp mej hemifrån och så åkte vi iväg till stickcaféet i stan. Och det var härligt att få vara med igen. Mycket skratt och faktiskt en hel del sockstickning också.

  • Att träffa på sonen och hans kompis. Men lugn, bara lugn, jag störde dem inte utan lät dem umgås i fred. Jag hade ju stickdamerna att umgås med.
Ha en riktigt skön fortsättning på onsdagskvällen.

Inga kommentarer: