tisdag, maj 31, 2022

En regnig tisdag i maj

Vad kan man göra en regnig tisdag i maj, då det dystra vädret gör en trött och slö? Jo, man kan bege sig iväg österut och landa i Bruket, var annars?
Där pågår nu just en fotoutställning i A'la Talli med bilder från Irland, tagna av Alf Hemming. Så dit åkte vi med gubben min.

Här en uppsättning små färgfoton.

De flesta foton är svartvita landskapsbilder. Utställningen pågår till den 28.6.

Bra saker idag:
  • Sovmorgon! Finns det någonting skönare? Och nu när det var så mörkt och dystert vaknade jag inte ens av soluppgången. Det ni!

  • Hann sticka på förmiddagen på en invecklad socka. Men nu får den nog vila lite igen.

  • Lunch ute på Fellmanni. Verkar nästan som om vi är stamkunder där.

  • På hemvägen körde gubben min via grannbyn, så jag fick se det nylagda golvet hos den nästyngsta. Riktigt fint och duktigt jobbat.

  • Middagen lagade jag tillsammans med äldsta sonen, varm lasagne passade bra i regnvädret.

  • Fick överraskande kvällsbesök av svägerskorna och fick en trevlig te- och pratstund. Vi har inte setts på evigheters evigheter, så det var riktigt roligt.
Hoppas att ni också har hittat på något kul denna regniga dag.

I morgon övergår vi till sommarmånaden juni. Vårmånaderna har svept förbi så snabbt att jag knappt hunnit med. Så nu ska jag nog sakta ner lite och satsa på att virka, virka och virka igen. Men förstås också sköta de jobbuppgifter som är kvar innan sommarlovet börjar på riktigt. Bra att ha något att se framemot.


Inga kommentarer: