söndag, maj 29, 2022

Som små solar

Söndag kväll har det igen hunnit bli. Finns det något skönare än söndag? Svar nej, om man får vara ledig och kan njuta i lugn och ro, utan att behöva stressa iväg nånstans.

Bra saker idag:

  • Vaknade halvsju, kunde lugnt vända på mej och sova vidare ända till klockan halvnio. Sköna, sköna söndag.

  • Gladde herremännen i huset med att koka ägg till frukosten.

  • Hann sticka färdigt ett litet sockmisstag, som resulterade i att ett par sockor plötsligt blev två par.

  • Gubben min gladde mej med blommor:

    De lyser som små solar!

  • Tidningstexten var färdig redan igår, så jag kunde lugnt skicka iväg den idag efter ännu en genomläsning.

  • Jag åkte inte iväg till lopptorget i stan, fastän jag såg att där skulle ha funnits garn. Tjohoo. Nu sparade jag rejält igen, både pengar och gubben mins nerver! Nog för att han redan igår gav lov till den där utflykten. Men han känner mej så väl och visste att jag inte har lust att fara nånstans när jag njuter av söndagen.
Önskar er en fin ny vecka!

Inga kommentarer: