måndag, september 16, 2024

En bra början

Oj vet ni, jag har haft en så fin och bra början på veckan, att fortsätter det så här, så vet jag inte var det slutar.

Det började redan i morse då jag fick vara barnvakt åt Lilleman. ❤️
Så härligt och avstressande, för jag kan ju inget annat göra än vara närvarande precis här och nu, hålla honom i famnen, gunga lite och sjunga lite. Det här är det ljuva pensionärslivet.

Föräldrarna bjöd på pizza till lunch. Tack för det.

Yngsta sonen skjutsade hem mig och återlämnade min bil.

Och jag fick den här flaskan, så nu klarar jag hoppeligen vintern.

Han gav också två små påsar med hallonbåtar. Mums! Och tack!

Äldsta sonen fiskade upp ett brev adresserat till mej från vår postlåda. Två påsar med band av olika slag, som jag fick för portokostnaden. Tjohoo!

Äldsta sonen körde iväg till stan uträttade ärenden, handlade och plockade ut två paket åt mej.

Ett alldeles, alldeles ljuvligt bokpaket från en loppis på nätet. De här böckerna är som nya och jag fick dem till ett förmånligt pris.

I den här boken finns allt om stickning! Olika tekniker, hur man löser problemsituationer osv, osv.

Bland annat hur du stickar olika flätor och hur du ska läsa flätdiagrammet.

Och hur du formar ärmhålen.

Längst bak i boken finns flera sidor med rutor, så att man kan skapa egna mönster.

I boken Neule matkalla, finns flera fina mönster, bland annat de här:



Den här boken kunde jag inte låta bli, även om den är på danska. Jag vet inte om ni känner till Stephen West, amerikansk stickare och modedesigner, men jag har stött på hans sjalar lite varstans.

Han leker både med färg och form och det blir spännande sjalar.


Många har jag sett, som har stickat klompelompemönster, är så glad att jag nu har den här boken.




Och ni kanske börjar förstå varför klompelompemönster är så populära? Och nej, det här är inte en bok, som jag skulle kunna tänka mej att låna från biblioteket. Det här är en bok jag behöver i min bokhylla, för inspiration och att njuta av.

Tur att bisin min inte såg de här ljuvliga garnhärvorna. Han hade redan riktigt tillräckligt med att smälta mina böcker. Riktigt fina loppisfynd om jag själv får säga!

Ikväll fick jag ett telefonsamtal av en tacksam kursdeltagare, som berättade vilken stor nytta hon har haft i arbetslivet av det hon lärde sig. Glad att jag har kunnat vara till nytta!

Kunde veckan ha börjat bättre?

Önskar er en fin tisdag!


Inga kommentarer: