fredag, maj 27, 2016

Vemod och bomull

Idag var det vemodsfullt när det var dags att säga hejdå till de invandrare jag haft förmånen och glädjen att hålla data för under maj månad. Det var fest med massor av god mat från Syrien, Afrika osv. Gott med grönsaker och rotsaker i olika tappning.

På hemvägen hade jag tänkt kurva via garnaffären i grannstaden och utnyttja mitt presentkort. Men det blev nu inte så. 

Dock behövde jag garn! Ja, riktigt på riktigt vet ni, för äldsta sonen lurade mej in i ett internationellt garnbyte och idag var det shipping day, alltså dags att skicka iväg paketet, och jag hade ju inte alls sånt garn, som efterfrågades.

Jag stegade således in i den lokala garnaffären och tyvärr, tyvärr har utbudet minskat i och med flytten. Men jag köpte några nystan och hoppas att mottagaren blir glad.


Och tyvärr, tyvärr kom jag hem med 8 nystan bomullsgarn! Och nej, jag behöver förstås inte de här även om jag vet till vilket projekt de passar perfekt! Men alltså, håll mej borta från garnaffärer, i synnerhet när jag är så där vemodsfull och behöver lite tröst...


Blogg 100/88

Inga kommentarer: