torsdag, maj 26, 2016

En regnig torsdagskväll

Vad kan man göra en regnig torsdagskväll?
Jo, man kan sitta och slösurfa framför datorn. Varför? Jo, för att jag helt enkelt inte orkar sticka. 
Lite vemodigt idag för jag hade sista datalektionerna för den här vårterminen. Snart stundar alltså sommarlovet. Ser verkligen fram emot att få ta dagen som den kommer...

Och slösurfandet då? Jo, jag hittar allt möjligt kul...

Nån av er, som har hört talas om The Ross Sisters
Tja, jag visste inget om dem förrän jag ikväll av en slump råkade ramla över dem på Youtube! Sen var jag ju tvungen att googla och kolla lite mera.

Och när jag var på tuben mindes jag också André och Stan i Detta om detta. I avsnitt 4 inleder de med att förundra sig över ordet samarbetsförhandlingar. Ett verkligt konstigt ord när det handlar om att säga upp människor, så som Microsoft gjorde igår. När ledningen väl har bestämt sig finns det ju inget att förhandla om. Arbetstagarna ska ha lön och det kostar, bort med dem så blir vinsten större.

Att sådant en regnig torsdagskväll i maj i nådens år 2016...

Blogg 100/87

Inga kommentarer: