lördag, maj 28, 2016

Tagen på bar gärning

- Nä, men Inge, behöver du verkligen mera garn, frågade en bloggläsare idag då jag glatt stod och viftade med mitt fynd.  
HUPS! Tagen på bar gärning! Svärdottern hade redan försökt avråda mej från mitt köp. Hon tittade lite tvivlande på färgen. Den är ju inte min, men...


... åtta nystan Duett, som består av bomull och merinoull, för åtta euro. Hur skulle jag ha kunnat låta bli det? Rena rama fyndet. Och far i huset var ju så snäll och gav mej tio euro i morse, så det räckte ju precis! Ja, och dessutom så vet jag till vad de här nystanen ska användas. Nu just väntar de dock i frysen. Här tas inga onödiga risker för jag vill verkligen inte ha nåt otyg in i hobbyrummet.

Jag var alltså igen idag iväg till grannkommunen, det börjar nästan bli en vana med tanke på förra veckan. Jag hade igen trevligt sällskap av min svärdotter.

Idag är det den nationella städdagen och vem som helst fick ställa upp försäljningsbord i kyrkbyn. Det blev riktigt marknadsstämning och givande var det igen att träffa en massa bekanta och att träffa en bloggläsare så där i verkliga livet. Kul.

Nästa veckoslut tror jag att det är bäst att jag håller mej hemma, så det inte blir flera inköp! :)


Blogg 100/89

Inga kommentarer: