lördag, maj 21, 2016

Vilt och odlat

Idag har jag varit iväg tillsammans med unga husbondens sambo till grannkommunen där Marthaförbundet ställt upp en Svinnkampens pop-up-restaurang. Vi åt en riktigt god lunch gjord på bland annat, daggkåpa, rallarros, kirskål, maskrosblad osv. samt baguette bakad med nässlor i degen, mums!

Och till efterrätt: Saftig och god morotskaka med läskande syrlig rabarberdricka. Oj, så gott och förvånande nog mättande.
Och Tarja har helt rätt. Det behövs efterrätt.

Här är receptet på morotskakan. Om ni bakar den, så ring när den är färdig. Jag kommer omedelbums på besök!

Alla som åt lunch fick också en sån här liten grej. Den ska man ha i kundvagnen istället för pengar. Kul med present och en nyttig sådan.

Efter maten visade värden oss runt i sina växthus. Grönt och frodigt, inte sant? Sallad så långt ögat når. Förstås strävar jag alltid till att köpa närproducerat och blir så glad när jag hittar produkter just från Robbes lilla trädgård i mataffären.

På hemvägen kurvade vi ännu via ett loppis, men det är en helt annan historia.  Mitt sällskap och undertecknad konstaterade att vi borde oftare göra såna här små utfärder, för det är riktigt trevligt. Få se nu om vi kommer att bli aktivare...

I dagarna två har jag nu vandrat omkring med min stickväska, satt mej ner än här och än där, utan att sticka en endaste maska. Det ska bli ändring på det nu ikväll, så det så.


Blogg 100/82

Inga kommentarer: