lördag, mars 24, 2018

Uppäggad

Nu blev det igen tomt i huset då den äldsta och den yngsta äkte iväg hem till sitt. Tyst är här däremot inte för morfar i huset får fortfarande våldsamma hostattacker. Han är för övrigt rejält uppäggad!

Den här lådan hämtade minstingen igår. Innehållet är avsett för små påskhäxor, som eventuellt vågar titta in här hos oss.
- Jag vill ha, gnällde morfar i huset igår.
- Då får du klä ut dig till påskhäxa och komma på besök nästa lördag.
- Men kommer dom int i söndag, då?
- Jo, om du är finne. Finlandssvenskarna går runt på påsklördagen. Minns du ingenting från det våra barn var små?
- Nää, men ja vill ha chokoägg nu och inte sen.
- Jag kan göra ett undantag. Så fort du har sått påskgräset får du tre chokoägg.
- Men jag har ingen mull.
- Då får du komma nästa lördag utklädd till påskhäxa med påskris och önska Glad påsk!

Sen vände jag ryggen till och vips var morfar i huset där. Han var så vimsig att han lämnade den där lilla plastbiten, som avslöjade honom, utanpå locket!

Och kolla det här flaket med Kinderägg. Det var 24 stycken när jag lämnade dem på sidobordet och nu är det enbart 23 kvar. Hur ska det förklaras? Är det katterna, som har varit framme?

Dom här hamnade fort i skåpet, så inte dom också skulle minska före påsken! Resten av godiset har jag också gömt. Jag vill ju inte att påskhäxorna besviket ska gå härifrån med endast en pepparkaka i kaffepannan.

Tack till minstingen, som snällt hade handlat godis.

Inga kommentarer: