onsdag, juli 18, 2018

Flyttat

- Va, tänker du bo där hela tiden nu, frågade den nästäldsta idag då han ringde och fick höra att jag hade flyttat.
- Jo, tills det blir bättre, svarade jag.

Vid halv fyra-tiden i morse gjorde jag mitt drastiska beslut. Tog mina dynor och lakan och lade mej i gästrummets säng. Och här stannar jag tills vädret blir mänskligt igen.

Morfar i huset försökte faktiskt sitt bästa. Han stängde ut värmen genom att knipa upp en bordduk framför sovrumsfönstret. Men det hjälper föga då gradstocken ändå visar 30 grader!
Men lyckliga, lyckliga oss, som har en källare.

Vi har för övrigt en gissningstävling på gång med morfar i huset. När slår de här blomknopparna ut?
Något pris har det inte varit tal om och jag tror att morfar i huset inte längre ens minns vad han har sagt. Så kanske bäst att glömma hela grejen.

Och nu ett skutt i duschen (får jag stå där resten av dagen?) innan vi ska iväg söderut på födelsedagskalas. Hoppas att det fläktar åtminstone lite där vid den alginvaderade stranden!

Inga kommentarer: