onsdag, juli 03, 2019

Full fart framåt

I morse sov jag läääänge och för en gångs skull var det riktigt skönt. Sedan blev det ju lite bråttom att hinna med allting och riktigt nöjd var jag nog inte med resultatet.

Sent på eftermiddagen krånglade förstås den ljuvliga it-tekniken och sade att lösenordet är fel. Jag hade till all tur förhandsvarnat dubbelmorfar och sagt att hans avtal och lösenord inte längre är giltiga. Även om han tror att jag kan fixa vilken datateknisk grej som helst, så finns det gränser.

Vi susade iväg västerut och den hjälpsamma företagaren fixade det hela med lite trixande och iväg for paketet till Österbotten. Bra så. I morgon blir det lite efterarbete för mej, men det klarar jag allt av.

När man besöker västra grannstaden så måste man ju också besöka M och lilla A, så det gjorde vi. M var i affären med sin far medan lilla A var hemma med sin mor. M vågade inte riktigt tro att moffen och mommo faktiskt var på besök då hon återvände hem. Dubbelmorfar var lite småtråkig för han satt i fåtöljen och höll om Nasse medan mommo först fick hålla lilla A i famnen ända tills det var hennes mattid. Sedan hade vi fullt upp med M, för hon har två dockbebisar och vi hade fullt sjå att sköta dem. De skulle ut och gå i kärran, tutta, ha blöjor och så skulle de ha mat. Håhåjaa, vet ni. Tiden gick fort och rätt snart var vi på väg hemåt. Ett snabbt varv via bybutiken på hemvägen. Hem via och så iväg till min hulda moder. Hon bjöd på glasspinne! Rätt fort hem igen för dubbelmorfar envisas med att se på VM i damfotboll.

Själv tycker jag att det finns så mycket annat att se på just nu!

Inga kommentarer: