måndag, december 07, 2020

Börja dricka?

Smått förskräckt har jag idag läst på nätet att Microsoft ska hjälpa företagsledningen att spionera på sina arbetstagare på distans. Inte så att jag är orolig för egen del, nej, långt därifrån. Jag får fortfarande ingen ordning på mitt distansjobbande. Idag bestämde jag mej för att inte sitta längre än till max kl. 15 framför datorn. Och vad händer tror ni? Jo en timme senare har jag ännu svårt att slita mej härifrån och då hinner jag hålla en knapp halvtimmes paus innan den 2 timmar långa närundervisningen börjar. Men i morgon är en ny dag och då ska jag minsann avhålla mej från att sitta hela långa dagen framför datorn. Jag måste ju hinna med annat också.

Ett så här fint kaffepaket fick vi igår. Och ni ser, det är som gjort för stickerskor. Så nu undrar jag, borde jag börja dricka kaffe? Liksom bara för det här paketets skull? Min mage blir förstås inte glad. Den vill ha te och inte så starka varor som kaffe. Visst är det härligt när stickningen sprider sig?

Önskar er alla en riktigt bra start på den nya veckan.


Inga kommentarer: