tisdag, december 15, 2020

En julklapp

Nej, nej, nej, jag har fortfarande inte köpt julklappar, endast deltagit i insamling för gemensamma julklappar. Så ingen fara. Inte har jag hunnit sticka eller virka något sen senast heller, så alla kan nu dra en stor suck av lättnad! Det blir inga konstiga och skeva hantverk härifrån i år.

Men igår då jag var iväg till stan träffade jag på min kollega. Och hon gav mig en grå påse.

Och ser ni där på kortet i översta raden till vänster, kommundirektörens egenhändiga underskrift!

Inne i påsen fanns ett kaffepaket och en ask med chokladkonfekt. Tack till Sibbo kommun och tack till min kollega, som såg till att jag också fick en julklapp. Hon är snäll och omtänksam, som få.

Dubbelmorfar är inte riktigt nöjd, för att jag sa att han får ta hand om kaffet medan jag uppoffrar mej och tar hand om chokladen! Nån ordning ska det ju vara, eller hur?


Inga kommentarer: