lördag, december 12, 2020

Uppdukat

Dagens gråa decemberväder har inte nämnvärt påverkat oss. Idag har det varit fullt upp med julskimmer. Idag har vi gjort något, som åtminstone inte jag har gjort på de senaste åren.

Så här såg matbordet ut idag mitt på dagen. Nu vet jag inte om dubbelmorfar tyckte att det var bättre när jag hade brett ut mej. Den här gången togs hela matbordet i anspråk då B och L var här och höll en liten julkortsfabrik. Nåja, B han kockade och bakade, så vi inte behövde gå hungriga. Tack för det.

Det var riktigt roligt att pyssla igen. Och skönt att allt material fanns i gömmorna, räckte till och blev över. Någon riktig julstämning har jag inte ännu och kommer väl knappast att få heller. Men på något sätt känns det viktigare att i år sända julkort. Och då ska det ju nog vara handgjorda, även om mina nu inte är så där superfina. Jag har ändå gjort dem och tänkt varma tankar. Och det är väl det som räknas, eller hur?


Inga kommentarer: