söndag, december 20, 2020

På tal om maskiner

Fjärde advent börjar vara inne på slutrakan. Snart är julafton här och jag undrar om jag borde börja stressa? Ska vi alls ha lådor och skinka i år? Hmmm... Måste ju nog snart bestämma mej. Vad är det som gör julen? Allt ätande? Julklapparna med härliga rim? Men det ska ju inte vara klappar i år... Ja, och umgänget är lagt på is på grund av coronan. Återstår väl inte mycket annat än att dricka glögg, äta pepparkakor och sticka.

Idag har jag igen matat tvättmaskinen medan dubbelmorfar tog hand om diskmaskinen. 

Och på tal om maskiner, jag drog fram dubbelmorfars gamla Pfaff symaskin! Den fick han för att den inte fungerade. Han räddade alltså symaskinen från att hamna i skroten. Han mixtrade och pillrade lite med den och nu syr den hur fint som helst, om man kan sy alltså. Och nej, titta inte på mej, för jag är ingen hejare på det här. Jag gör bara mitt bästa och mer kan man väl strängt taget inte begära, eller hur?

Önskar er alla en givande ny vecka!


Inga kommentarer: