torsdag, augusti 17, 2023

En härlig eftermiddag

Vet ni, än är det sommar kvar och det är skönare vid vattnet när havsbrisarna svalkar. Nåja hav och hav, jag tror nu inte att man kan tala om hav om man befinner sig vid viken i stan. Men svalkar gör de där vindarna i varje fall.

Bra saker idag:

  • Har tillbringat en härlig eftermiddag i det bästa av sällskap, nämligen min kollega.

  • Vi startade med en riktigt god lövbiff på Locale. Vi firade min födelsedag så här långt i efterskott, så jag blev bjuden på lunchen. Tack för det.

  • Sedan fortsatte vi ner till Skeppsbron och det som i dagligt tal kallas för Mattssons kiosk. Vi behövde ju efterrätt och här får man köpa hembakade supergoda kakor. Jag valde Britatårta. Mums!
    Ja, alltså kiosken är som ett litet café och där anmäler man sig också om man kommer med båt till gästhamnen.

  • Träffade stickväninnan B och hennes man där i kiosken. Och vet ni vad jag hörde mej själv säga?
    – Jag har för mycket garn!
    Åhå, det trodde ni nog inte att ni skulle få höra komma ut ur min mun, eller hur?

  • Med Österstjernan i blickfånget kan man ju sitta och njuta hur länge som helst. Eftersom vi inte träffats på hela sommaren, så hade vi ju mycket att ta igen.



  • Jag fick en så fin födelsedagspresent med ett så vackert kort, som innehåller två presentkort. Stort, stort TACK för den här fina gåvan!
Önskar er en fin fredag!

Inga kommentarer: