lördag, augusti 05, 2023

Säkerhet framför allt

 – Vill du ha en lonkero, frågade äldsta sonen igår kväll.
– Ja, tack gärna, svarade jag.
Sonen steg in här i datarummet med burken i högsta hugg.

Och så backade han ut ur rummet, med burken fortfarande i handen.
– Int kan du dricka då du är på datorn, konstaterade han och gick iväg med den åtråvärda burken.
Nä, nå, man ska inte blanda alkohol med skriverier på nätet. Det kan gå hur tokigt som helst.
Datorsäkerhet eller egentligen digital säkerhet har också PC för Alla satsat på.

Själv var jag tyvärr lite slarvig härom kvällen då jag lämnade min sockstickning i bisin mins gungstol. Jag vet inte vem av oss som skulle ha skrikit mera. Bisin min med en strumpsticka i skinkan? Eller jag för att mina favorit strumpstickor i björk skulle ha brustit?
Lyckligtvis så såg han sig för innan han damp ner i sin gungstol. Men vad lär vi oss av detta? Joo, lämna inte stickningen vind för våg då du tror att du ska vara borta endast en liten stund! Säkerhet framför allt.

Bra saker idag:
  • Var uppe redan klockan åtta!

  • Kunde därför njuta av frukosten i lugn och ro medan jag grubblade över tomma rutor i Allers A-korsord.

  • Har hunnit sticka på förmiddagen.

  • Varit ute på sen lunch tillsammans med yngsta och äldsta sonen.
    Tänk, bisin min tjatade på mej att jag skulle gå ut och äta med sönerna. Men jag var så inne i min stickning och skulle ju bara sticka ett varv till, ännu ett varv och så ännu ett varv till. Plötsligt knackar det på dörren och där står yngsta sonen.

  • Fick i mataffären en kram av en före detta kollega och tack för att jag varit en bra arbetskamrat!

  • När jag kom hem hade bisin min gäster. Orkestermannen var här. Jag kunde visa hur snabbt det går att hälsa via WhatsApp fastän den man hälsar till är utomlands. Kanske dags för vissa att bli smarta med sina telefoner?

  • Fick ett WhatsApp-meddelande, H är på väg i veckan! Jippiii!

  • Bisin min har lovat bastu ikväll. Jag är hoppfull.
Hoppas att ni får en skön lördagskväll.


Inga kommentarer: