onsdag, augusti 09, 2023

Semesterstress

Kära vänner, igår blev ni utan blogginlägg och det beror enbart på att det var full rulle med mycket program hela dagen lång.

Det började igår med garntrassel och jag förstår verkligen inte varför sånt här alltid händer mig? Alla andras nystan beter sig snällt och är hur prydliga som helst. Inte konstigt att jag inte lyckas få någonting färdigt. Jag sitter ju enbart och reder upp trassel och nystar!

Igår var det min sista semesterdag. Riktigt så här stressad hann jag till all tur aldrig bli. Och till all tur blev det aldrig nån storm här hos oss. Så där laddade jag allt som laddas skulle, lagrade vatten i kylskåpet och hade färdigt funderat ut allt vad som skulle användas fån frysen. Det blev en form av antiklimax när inget hände. Men bättre att vara förberedd än att bli tagen på säng!

Bra saker:
  • H har varit här och vi har haft riktigt, riktigt trevligt. Som vanligt gick tiden alldeles för fort.

  • Var iväg västerut på lunch igår. Vi fick nöja oss med husets goda hamburgare, för biffarna var slut. Jag lyxade till det med en härlig öl, Bosgård Ale från Kråkö Bryggeri.
    H och yngsta sonen hade aldrig varit här tidigare, så det var fint att få visa dem en ny plats.

  • På hemvägen kurvade vi via ett gårdsloppis där på andra sidan vägen. Bisin min är nästan salig av lycka då han hittade två Nokia knapptelefoner för en billig peng.

  • Efter detta äventyr åkte H och undertecknad iväg till grannbyn och tillbringade eftermiddagen och kvällen med underbara Lillan och hennes föräldrar.

  • Från grannbyn körde jag på kvällen raka spåret till mataffären i stan och det var roligt att ha H med, för det gick snabbt och smidigt.

  • Dagen avslutade vi med att se på filmen Livet efter dig, som lämpligt nog råkade komma på TV. Där satt vi och smaskade på ostbåga och chips. Och kan ni tänka er, bisin min han såg också på den romantiska snyftaren! Och han vågade inte zappa när H var här!

  • Vaknade 20 minuter före väckarklockan i morse.

  • Har klarat av första arbetsdagen idag! Tjohoo!

  • På lunch i grannbyn, fick fetaostsallad och berlinermunk från Corint till efterrätt. Mums filibabba! Och tack för lunchen!

  • Och ikväll vet ni, ikväll ska jag ut på farligheter tillsammans med bisin min. Det ni! Vi har blivit riktigt vilda!
Ha en riktigt skön onsdagskväll.


Inga kommentarer: