fredag, augusti 11, 2023

Språkförbistring

Senast då dottern var här på besök tillsammans med flickorna blev hon jätteglad då hon fick syn på min lapp:

Jag hade hastigt rafsat ner ett litet kom ihåg åt mej, så jag skulle veta var i stickningen jag skulle fortsätta. Dottern läste mitt "Börja med minskningsvarv" till Börja med minskningsarv. Hon trodde alltså att vi äntligen skulle börja döstäda här i huset. Hmmm... i ärlighetens namn, det är nog mycket roligare att sticka eller virka!

I kryssbilagan i den här veckans Allers så är tyskarna så glada över att de "ser sjön" tror alltså värdinnan, som har hyrt ut torpet. Skulle vara riktigt, riktigt roligt att gå en kurs i tyska, men, men... kvällsjobb lägger käppar i hjulet. Och här i stan finns tyvärr ingen nybörjarkurs i tyska. Snyft.

Bra saker idag:
  • Var uppe redan klockan sju.

  • Fick äntligen fixat fotoalbum på nätet och delat dem med berörda personer.

  • Satt i allsköns ro och förmiddagsstickade då bisin min sa:
    – Det lät som en bildörr.
    Strax därpå knackade yngsta sonen på dörren och frågade om jag ville följa med på lunch. Det ville jag förstås så jag klädde om på sju röda sekunder.

  • Vi åt Butter chicken hos nepalesen. På riktigt skulle jag nog inte behöva så mycket annat än det där ugnsfärska naanbrödet med det smälta smöret på! Mums filibabba. Men förstås började vi med sallad och fortsatte med kycklingen.

  • Sonen hjälpte mej med handlandet, så det gick snabbt och smidigt i mataffären.

  • Har stickat färdigt en liten socka nu i kväll. Tjohooo!
Ha en riktigt skön lördag.
Vill ni träffa mej i morgon, så finns jag här i norra grannkommunen. Hoppas vi ses där!


2 kommentarer:

Inge Ekholm blogg sa...

Dit måste vi gå, till nepalesen!

Inge sa...

Jo, det gör vi!