fredag, februari 02, 2018

Konstigt väder

Nu har vi igen hunnit fram till fredag. Veckorna går i ett huj! Det var ju måndag alldeles nyss.
Långsamt ordnar saker och ting upp sig på arbetsfronten, men för mej återstår en hel del hushållssysslor, som snällt får vänta till imorgon eller söndag... Man ska ju inte stressa.
 
Verkligen konstigt väder vi har. Förra veckan var redan marken bar och snöfri och nu, nu har vi snön tillbaka igen. Få se hur länge den stannar den här gången.

Alla talar om vädret, men ingen gör någonting åt det! Så är det. Själv hör jag nu Hej mitt vinterland i örongångarna och går omkring och gnolar på den, medan morfar i huset tycker att jag inte är riktigt klok, som sjunger "julsånger" i februari. Jag försökte förklara att jag enbart tränar upp rösten inför december i år. Han stirrade skeptiskt på mej och skakade medlidsamt på huvudet.

Idag har fackföreningsrörelsen protesterat för de arbetslösas del mot aktiveringsmodellen. Lagen är redan genomklubbad, så det är lite osäkert vad denna demonstration kan åstadkomma. Kommer de styrande att låta sig påverkas? Jag lyssnar på Robert Gustafsson istället.
Tur att många arbetsgivare varit vänliga nog att bevilja en distansarbetsdag, för kollektivtrafiken har stått stilla.

Ha nu en riktigt skön fredag!

2 kommentarer:

christina sa...

Hej!
Tänkte bara skriva ett hej och hälsa! Hittade Din blogg så där som man gör, den nämndes under någon annans o s v. Jag läser gärna bloggar som handlar om mat och stickning och barnbarn så jag trivs så bra här.
Ha det så bra och snart är det vår! Hälsningar CHristina

Inge sa...

Hej Christina,
Så roligt att du hittade min blogg och att du trivs här.
Och tack för att du hälsade och tittar in.
Bloggar brukar jag själv också ofta hitta via någon annan. Det är som ringar på vattnet.
Hälsningar
Inge