torsdag, maj 02, 2019

Gissa vad jag har fått idag?

Dagen har ilat förbi i hiskelig fart. Jag har inte ens hunnit med hälften av allt det jag hade tänkt få gjort. Så går det när man sover länge istället för att stiga upp halv sex på morgonen!
Två gånger har jag hunnit till stan, ena gången för att få mitt kråkbo på toppen av skallen klippt och den andra gången för att delta i ett möte.
Och två gånger hann jag gå till affären med, så äntligen har jag ett paket jäst hemma!

På mötet fick jag en låda med såna här små bruna ägg. Gissa vad det är för sort?

Nu ska jag kolla om min webbkamera fungerar i bärbara datorn och om hörlurarna och mikrofonen också gör det. Sedan ska jag förbereda mitt ca 10 minuter långa finska inlägg och så kolla på de andras skrifter och förstås hoppas på det bästa. Håll tummarna för mej i morgon!
Ack, ja. Hoppas att jag kan sova i natt! 
Och hoppas att vi inte alls får den snö, som väderspåmännen har utlovat.

Inga kommentarer: