fredag, maj 31, 2019

Rart dambesök

Huu, så det blåste och regnade i natt. Det var lite småruskigt på morgonen då jag vaknade, så jag funderade faktiskt om jag skulle klä på mej yllesockorna. Det är ju så att om man är varm om fötterna, så fryser man inte. Innan jag kom till något beslut så ringde min mobil.
- Vad gör ni idag?
- Vi har inget inplanerat.
- Tar ni emot tre förkylda flickor?
- Joo, hjärtligt välkomna!

Så blev det fart på den här damen och så glömde jag yllesockorna, men inte har jag frusit ändå. 
Jag for runt som en virvelvind och försökte plocka bort allting "farligt". Det lyckades så där. M hittade förstås moffens skruvmejslar och det är farliga saker det.
Lilla A sov en lååång, låååång stund i min famn. Så underbart ljuvligt. Hon var nöjd då hon fick sova upprätt, för det var lättare att andas då med den snortäppta lilla näsan.

En som inte alls är förtjust i sådana här dambesök är Tufsen.
Han sprang fort ut och gömde sig. Och M som så gärna ville klappa honom. Hon trodde dessutom att Tufsen lekte då han sprang undan. Det är inte alla gånger lätt att vara katt!

Dubbelmorfar och dito mormor har fått en skön fredagsförmiddag med barn och barnbarn. Tack för det!

Önskar er alla en härlig fredagskväll!

Inga kommentarer: