onsdag, maj 08, 2019

Lyxigt på jobbet

Idag var det lyxigt värre på jobbet på personalmötet.

Se själva här:

Karelska piroger vackert dekorerade med ost, ägg, sallad, gurka och persilja. Mums! Karelska piroger är gott. Vilken tur att jag är finlandssvensk och kan plocka det bästa från två kulturer!

Vi fick också kex och frukt. Tack Hanna!

Det var allt en väldig tur att vi blev så rikt och bra förplägade, för jag hade glömt hem lunchen idag. Konstigt nog så överlevde jag ändå och kände mej inte ens hungrig förrän jag var hemma vid 16-snåret. Då skrek min mage hejvilt efter mat. Och vips hade äldsta sonen trollat fram middag och han var färdig precis då hans lillebror B dök upp tillsammans med D. Hon stod för efterrätten i form av kanelbullar. Tack för mat och bullar!

Precis nyss fick vi inbjudan till födelsedagskalas! Gissa vem som ska laga tårtan?



Inga kommentarer: