lördag, maj 18, 2019

Stora planer

Hos oss planeras nu något stort. Dubbelmorfar har tagit fram en massa påsar. Jag är lite skeptisk och undrar hur det hela ska sluta. 

Kommer hela vår gräsmatta nu att skatta åt förgängelsen? Eller är det här endast ett uttryck för trädgårdsdrömmar vid köksbordet?

Nu saknas alltså moffens hjälpreda M, som skulle slänga fröna lite hit och dit! Och senare saknas ogräsrensare. Så välkommen bara på svettigt arbetsläger i sommar! Förutsatt att fröna kommer i jorden förstås. Mina sommarplaner går ut på helt andra saker än att stå med rumpan i vädret. Min rumpa kommer att sitta åtminstone en timme per dag i en stol på balkongen. Så det så! Och vad jag sen gör medan jag sitter där är höljt i dunkel, stickar, virkar, läser, betraktar molnen, talar i telefon, fantiserar, drömmer mig bort, intar min frukost, löser korsord, whatsappar, kollar på Pinterest... Ja, alltså det finns ett dussintal förslag till.

Önskar er alla en riktigt fin lördagskväll!

2 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

Rätt attityd! På rumpan ska man sitta :-)
Låt andra rensa ogräs osv, om dom sått frön som leder till ogräs?
Kram!

Inge sa...

Bra, tack för stödet! Det kan behövas sen i sommar ifall kulturväxterna drunknar i ogräset.
Kram
Inge