lördag, augusti 24, 2019

De små liven

Idag har hela dagen gått åt till umgänge, först med barn och barnbarn samt D och sedan med min hulda moder.

Jag kan rapportera att M är en baddare på att bygga med stora Duplolegon. Och att jag själv är en baddare på att få lilla A att somna. Nu vet jag inte om det är min kråksång, som söver eller förskräcker eller om det är tummen, som hon begärligt grabbar tag i och håller hårt, alltså vilkendera det nu sedan är som söver henne.
Förmiddagen försvann, som ni förstår i ett nafs, med så mycket lekande och gosande. Härligt att ha de små liven här.

I torsdags då jag var iväg och veckohandlade, så kunde jag inte låta bli...
... jag måste ju bara ha den här. Men riktigt till vad vet jag inte? Jodå, här finns både vackra och intressanta sockmönster, men...
... ja, nån måste ju sticka dem också! Och vem skulle det vara?

Nu önskar jag er alla en riktigt skön lördagskväll!

Inga kommentarer: