torsdag, augusti 29, 2019

Den lilla rosa

I morse var jag uppe förrän jag riktigt hade vaknat. Iväg for vi med dubbelmorfar till västra grannstaden och tog hand om flunssiga M medan modern och lillasyster var iväg till rådgivningen. Jag hade arbetsdatorn med mej och satt och jobbade hårt. Till all tur hann jag ändå leka lite med M. Det är så härligt med henne då hon pratar på, vet en hel del redan och är påhittig som sjutton.

När jag var färdig med mitt så körde vi iväg in till stadskärnan och äntligen, äntligen fick jag min kalender inköpt.

Dock inte den jag ville ha, för den var redan slutsåld. Så det fick bli den här lilla rosa. Snyft snörvel. Men jag tror nog att den här också blir riktigt bra. Förstås har jag en digital kalender, tro inget annat. Men jag har kommit till att det är ganska svårt att kolla kalendern när man svarar i telefon och kalendern finns där. Ska jag då säga:
- Ett ögonblick, jag ringer just tillbaka, jag ska bara kolla min kalender i telefon först!?
Nä, inte särskilt smart, så nu blir det att fylla i den här pappersversionen. Hjälps inte.

Nu ska jag ännu fylla i en reseräkning och så är det bäst att krypa ner mellan lakanen, för i morgon ska jag ännu tidigare iväg än idag!

Inga kommentarer: