onsdag, augusti 14, 2019

För kattälskare

Idag har jag jobbat hårt hela dagen hemifrån och ändå glömde jag bort lite fakta från min exceltabell. Suck och dubbelsuck! därför stitter jag nu här igen mitt i natten. I morgon hinner jag tyvärr inte, för då ska jag jobba i den västra grannstaden och förstås passar jag då på att hälsa på barnbarnen. M ringde nämligen idag sent på eftermiddagen och jag tycker bestämt att hon sa att hon har lessamt efter mommo och moffen! Förstås kan det hända att jag tolkade in något eget, men...

På kvällen var jag iväg norrut tillsammans med min karlar. Oj, oj, oj, jag fick se fina stickalster och garnfynd. Och ni skulle ha sett det uppdukade kaffebordet. Plötsligt fanns det långt över sju sorter att välja mellan. Tack, säger vi!
Hann sedan ännu med ett supersnabbt varv hos mamma, så att hon åtminstone fick tvätten upphängd.

I lördags lyckades jag få den här färdig:
Garn: Cotton Soft från Novita
Åtgång: 28 g
Stickor: Nr 4

Igen ett pyttelitet projekt alltså, men verkar som om jag inte hinner med större grejor nu just!

Inga kommentarer: