fredag, augusti 09, 2019

Fullt hus

Lugnet har lagt sig i vårt hus igen. Här har varit fullt ös hela förmiddagen och det har varit riktigt, riktigt härligt. Dottern anlände i morse med sina två döttrar, så vi har lekt och stojat.

Dubbelmorfar och M byggde ett jättehögt torn. Lägg märke till garaget på bottenvåningen. Lilla hunden har också fått ett eget krypin.

Själv försökte jag fånga M på bild. Men det gick inte så bra. Här sveper hon iväg med stora hunden med sådan fart att jag inte hinner med.

Min lillasyster med familj var här på snabbvisit och jag dukade upp det lilla som fanns här hos oss. Och jodå, lugn bara lugn. Det blev många olika sorter ändå.
Den nästyngsta dök också upp här på sin matrast. Han hann knappt få i sig någonting innan M drog i honom och sade:
- Kom.
Snällt följde morbror efter och så var det full fart på lekandet igen. Den yngsta systersonen, som är ett år äldre än M, såg smått förskräckt ut över den vilda framfarten.

Nu är det stickning, som gäller för min del. Man blir lite matt av att ha barnbarnen hos sig!
Önskar er alla en riktigt skön fredagskväll!

Inga kommentarer: