onsdag, augusti 07, 2019

Pressat läge

Här sitter jag nu framför datorn och det är onsdagskväll. Dubbelmorfar kom nyss hem från sin utfärd och jag kom hem några timmar tidigare. Jag har förstås jobbat lite grann här med e-post och nu är jag rejält trött. Tänkte bara först berätta om hur tokigt det kan vara ibland.

Jag pressade och pressade i söndags, för jag ville ju ha sidosömmarna platta och fina. Framgången lät tyvärr vänta på sig och jag rev mitt hår. Vad skulle jag göra nu då?

Måste än en gång se på fotot av klänningsmodellen i mönstertidningen. Åhå, vet ni vad? Jo, inte heller på det där fotot var sömmarna snyggt pressade. De böljade lite hit och dit. Puuuh, då hade jag i alla fall gjort rätt! Dumt att jag inte kollade det genast, men kanske nästa gång...

Kanske jag också vågar berätta om dagens härliga tripp i morgon. Jag måste sova på saken!

Inga kommentarer: