torsdag, september 10, 2020

En burk

Här rasslar det in gåvor på löpande band och jag är tacksam. Dubbelmorfar tog sig idag söderut medan jag jobbade. Nu har jag alltså kört igång riktigt på allvar, kvällskurs igår, eftermiddag - mot kväll idag. Distanskursen avslutad idag och ny börjar nästa vecka. Två andra kurser startar också nästa vecka samt en hel del Drop-in-mottagningar. Kul, nu känns det att jag är på G! Det finns inget härligare än mitt jobb.

Men alltså, dubbelmorfar var iväg söderut medan jag undervisade och han kom hem med en burk!

Sylt kokad på Aroniabär, det fick vi. Och det var förstås en man, som kokat. Tack!
Dubbelmorfar är lite förbryllad och vet inte riktigt till vad den här sylten passar. Han får lov att smaka på den, så vet han sen.

Idag har här blåst så rejält att vi två gånger haft elavbrott. Tur att jag inte jobbade på datorn då. Och tur att vi har vedeldning i huset. Inte för att det är så kallt ännu, men huuu, sedan på vintern...

Nu ska jag virka lite och så småningom i säng i morgon är det full arbetsdag igen. Ingen rast eller ro här inte.


Inga kommentarer: