tisdag, september 01, 2020

Gula blommor

Så har vi då vänt blad i almanackan och klarat av första höstdagen. Här hos oss var den riktigt solig och fin. Men det hjälper mej föga, för jag har igen idag suttit framför datorn nästan hela dagen, så nu går mina ögon i kors! Hade ännu tänkt göra en massa saker på datorn i kväll, men det får vara nog nu.

Tidigare på kvällen satt jag som ett fån och stirrade på skärmen. Jag skulle delta i ett utbildningstillfälle om olika undervisningsmiljöer för distansundervisningen. Coronafallen ökar ju, så jag måste vara beredd. Där satt jag och stirrade, stirrade, stirrade. Föreläsningen skulle strömmas från klockan 18, men absolut inget hände. Endast rubriken och föreläsarens namn syntes i bild.

Nu kunde jag ju ha trott att jag hade något fel nånstans, MEN jag kunde till all tur kolla med en kollega. Det var lika illa hos henne. Inget syntes. Skrattretande med tanke på föreläsningens tema. Kollegan ringde till rektorn som skickat länken och jag sände e-post, men ingen av oss fick svar. Efter 30 minuter gav vi båda upp och började göra annat. Hon mat och jag kursmaterial till torsdagens distanskurs.

På bordet har jag gula blommor.

De är plockade av M och A. Vet ni vad det är för blommor?

Nä, nu ska jag packa ner arbetsdatorn och annat jag behöver på jobbet i morgon och sedan se om jag hittar en lagom spännande bok att krypa i säng med. Orkar inte vare sig sticka eller virka mer i kväll.


Inga kommentarer: