måndag, september 07, 2020

Årets första...

 ... tro det eller ej, men årets första julklapp fick jag färdig i fredags! Ja, det gäller att vara ute i god tid om jag ska hinna med julklappar åt alla. Så det var ju verkligen på tiden.

Modell: Virkad korg, mönster från eget huvud.
Garn: Porvoo (det lila) och Strömsö från Novita
Åtgång: 508 g
Virknål:  Nr 7

Som vanligt virkade jag halvstolpar. Tycker att det går mycket fortare då. Eftersom garnet är så mjukt, så borde jag kanske ha hållit mej till fasta maskor ändå. Socktidningen ingår sedan inte i julklappen. Nej, korgen ska fyllas med helt andra saker!

Nu undrar jag bara vad jag ska göra med det här återstående 98 grams nystanet, några förslag? Kan jag virka kastrullunderlägg av det? Eller smälter trikån, då den kommer i kontakt med en varm gryta?



Inga kommentarer: