torsdag, oktober 22, 2020

Det där med tidningarna

I tisdags fick jag igen PC för Alla från jobbet. Idag har dubbelmorfar läst i den och han är alldeles blek om kinderna, håret står på ända och med darr på rösten konstaterade han:
– Man ska int ha något alls uppkopplat till nätet.
– Öh, vad menar du nu?
– Jo, alla spionerar på dej och kommunistpartiet i Kina äger alla kinesiska bolag fast dom låtsas vara privata så där som Huawei. Jag tänker ha kvar min gamla Nokia knapptelefon utan nätkontakt.
– Men du kan ju int alltid ringa till mej eller pojkarna och be oss kolla på nätet åt dej.
– Nå, då ringer jag till J då. Han hjälper nog mej.

Håhåjaa, dubbelmorfar plockar gärna upp allting, som passar in i hans världsbild. Ja, och så får vi andra jobba. Det är ju lite dubbeltydigt, för han har ju ändå nytta av det farliga nätet!

Förresten, apropå tidningar ännu, ifall ni mot förmodan undrar hur det gick då jag skulle välja mellan de där två, så är svaret att jag förstås valde sticktidningen!

Och det var minsann ett bra val, för den här pausgymnastiken är också bra när man sitter långa pass framför datorn. Och det ska jag sluta med nu och istället dra fram stickningen, så det så!


Inga kommentarer: