onsdag, oktober 14, 2020

Svårt att välja

Ibland är det svårt att välja mellan två alternativ. Så var det för mej förra veckan i tisdags. Jag kom nämligen hem med två tidningar. Den ena hade jag fått från jobbet och den andra...

... ja, den andra hade jag förstås köpt alldeles själv! Tidningarna representerar liksom två sidor av mitt liv.
Gissa vilken jag läste först?

Nu har jag tyvärr inte tid med ett längre inlägg för M har idag gjort en stor stickbeställning! Hon behöver en ny halsduk att ha hemma, för den andra är på dagis, förklarade hon åt mej i telefon. Dessutom behöver hennes Baby born-docka också en halsduk, vantar och tröja och till och med stövlar. Det sistnämnda kan jag inte leverera. Det får nog dubbelmorfar ta hand om.
Mycket bestämt sa M att allting ska vara färdigt till fredagen! Så nu hinner jag nog inte göra annat än sticka!


Inga kommentarer: