lördag, oktober 24, 2020

Får inget gjort

 – Nå, sa dubbelmorfar idag på förmiddagen och spände ögonen i mej:
– Är högarna redan färdiga?
– Nä, jag ska bara lite på datorn först, sa jag med ynklig röst och dök fort ner bakom skärmen.


Efter ett tag kommer han och vill ha hjälp med en internetsökning efter fakta han inte hittar i böckerna om Pernå sockens historia. Snällt letar jag, letar och letar, men var hittar man fakta från år 1907? Jag bara undrar. På finna? Nääe, inget där. Men kanske i gamla tidningar? Näe, inget där heller, men en massa annat intressant från 1920-talet, bland annat hittade jag när dubbelmorfars mormor och morfar hade tagit ut lysning och när de hade gift sig. Så nu hade jag lyckats gå vilse i det farliga Internet än en gång! Och tiden går och jag får inget gjort.

Vi har haft en fin solig dag. Jag har varnat Kurre i alla tonarter och hoppas att han nu förstår att akta sig för våra fyrfotade rovdjur.

I natt är det igen dags att flytta klockan. Men riktigt hur vi ska klara det vet jag inte, för i köket har vi endast spisklockan att flytta. Men vart då? Vi måste ju ha plats för hela spisen...

Önskar er alla en skön fortsättning på lördagen. 
Själv ska jag nu få igång en tvättmaskin och sedan fortsätta på projekt dockkläder...


Inga kommentarer: